Driven IT-säljare till Ricoh IT Partner i Skellefteå

Jobbannons

Ricoh IT Partner

Driven IT-säljare till Ricoh IT Partner i Skellefteå

Information om tjänsten
Ricoh IT Partner är ett lokalägt företag i en expansiv fas. De söker nu en säljare till deras framgångsrika team! Vi söker dig som är målmedveten, som drivs av att skapa goda relationer och brinner för att göra affärer. För att lyckas i rollen tror vi att du har ett stort teknikintresse, är kommunikativ samt har ett stort kontaktnät.

Hos Ricoh IT Partner erbjuds du en varierande vardag, härlig laganda och du får chansen att vara med och påverka i takt med att företaget växer.

Ghost Competence ansvarar för rekryteringsprocessen, men du blir direkt anställd av Ricoh IT Partner.

All kontakt gällande tjänsten ska ske via Ghost Competence.

Information om kundföretaget
Ricoh IT Partner är ett B2B-företag som levererar IT, konferens, dokumenthantering- och telekomlösningar till alla branscher. Ricoh IT Partner Norr är ett lokalägt företag med en bred produktportfölj. De arbetar för att erbjuda och leverera de bästa lösningarna till sina kunder.

De har kunder i Norr- och Västerbotten samt kontor i Skellefteå och Luleå. Idag är de totalt 17 anställda i bolaget och ser sig själva som ett ungt och hungrigt bolag med stor tillväxtpotential.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som säljare hos Ricoh IT Partner kommer du att sälja helhetslösningar inom IT, kommunikation, säkerhet, server och lagring, klient, molntjänster med mera.

Du kommer att ha arbetsuppgifter som:

• Nykundsbearbetning och vård av befintliga kunder
• Research
• Skapa offerter samt göra beräkningar och beställningar på uppdrag
• Fakturering
• Budgetansvar

Vi söker dig som
Är duktig på att skapa långsiktiga relationer, är kommunikativ samt en god lyssnare. Du är tekniskt intresserad samt har lätt för att sätta dig in i och förstå kundernas behov.
Vidare drivs du av att göra affärer, är målmedveten och engagerad.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med en annan säljare där ni tillsammans arbetar för att göra affärer och bidrar till företagets framgång. Det är därav oerhört viktigt att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team.

Vi ser det som en fördel om du har lokal förankring och ett brett kontaktnät.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning.

B-körkort samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav.

Fakta
START: Enligt överenskommelse

OMFATTNING: Heltid

ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidare med sex månaders provanställning

ORT: Skellefteå

SISTA ANSÖKNINGSDAG: 18/2 2018

KONTAKT: Marlene Lundberg

Sök tjänsten genom att trycka på ”sök jobbet”. Skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev så har du större möjlighet att bli kontaktad av en av våra rekryterare. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på marlene@ghostcompetence.se


Tillbaka

Form is not available. Please visit our contact page.
X